Slovar spletnih izrazov

  • 301 Redirect ali preusmeritev – s to metodo preusmerimo obiskovalce starih spletnih naslovov na nove, da se lahko izognemo tudi podvojeni vsebini ali 404 napak.
  • Avatar – je slika profila, s katerim se uporabnik predstavi skupaj z uporabniškim imenom.
  • A/B testiranje – je izredno učinkovita metoda za merjenje efikasnosti tržnega sporočila. Ustvarite dve verziji akcije, primerjajte odziv občinstva pri približno enakem vzorci ljudi.
  • Above the fold ali nad pregibom – označuje tisti del spletne vsebine, ki se prikaže na ekranu, preden začnete drseti po vsebini navzdol. Tam postavite tiste vsebine, za katere želite, da jih obiskovalci vidijo takoj.
  • Alt tag ali alternativa – če pri sliki definiramo to besedilo, se bo v primeru, ko se slika zaradi določenih razlogov ne more prikazati, prikazalo to alternativno besedilo.
  • Anchor text ali besedilo za povezavo – ko na določeno besedilo ustvarjamo povezave. Na primer na besedilo izi2splet bomo dodali povezavo https://izi2splet.si in odprla se nam bo nova stran.
  • Backlink ali povezava s tuje strani na vašo – pri SEO optimizaciji so tovrstni linki izrednega pomena. Več kot je takšnih povezav na vase spletno mesto, večjo avtoriteto ima pri spletnih iskalnikih. Google smatra, da je stran zanimiva. V nasprotju, če pa imate preveč nizko kvalitetnih povezav, je lahko to tudi škodljivo!
  • Black Hat SEO ali nedovoljena optimizacija – se poslužuje nedovoljenih tehnik in avtomatizacije procesov, ki niso v skladu z Googlovimi navodili in omejitvami. Zaradi tega lahko Google strogo kaznuje spletno stran!
  • Bot ali lahko tudi spider ali crawler – program / spletni pajek, ki sistematično pregleduje svetovni splet za namen spletnega indeksiranja.
  • Bounce rate |obiskovalec hitro zapusti stran – analiza in merjenje stopnje spletnega prometa. Če obiskovalec obišče vašo spletno stran in jo zapusti, ne da bi iskal dalje, pomeni da ni našel tistega, kar je iskal. Višji kot je procent, boljše je za vašo spletno stran.
    Bounce je razmerje (%) = obisk ene spletne strani ÷ skupni obisk celotnega spletnega mesta * 100
  • B2B in B2C trženje – gre za proces trženja Business > Business in Business > Customer, torej posel > posel, posel > stranka
  • Browser ali brskalnik – včasih tudi pregledovalnik je računalniški program, ki omogoča brskanje po spletu. To so npr. Explorer, Mozilla Firefox in Google Chrome, poznamo pa še Opero, Google Chrome, Safari.
  • Cookies ali Piškotki – so informacije, ki se ob obisku posamezne spletne strani shranijo na naš računalnik. Pri ponovnem obisku te strani se aktivirajo za prepoznavanje, sledenje in zbiranje podatkov. Če piškotke zavrnete, se te informacije ne bodo zbirale.
  • Content ali vsebinski marketing – je strateški marketinški pristop s pomočjo ustvarjanja vsebin ciljnim skupinam z namenom ustvarjanja prodaje.
  • Conversion ali stopnja konverzije – je ključni kazalnik uspešnosti spletnega trženja, ki meri razmerje med obiskovalci spletnega mesta, ki so preko določenega vira prišli na spletno stran in tistimi, ki so izvedli končno dejanje. Pretvorba je torej proces, ko potencialna stranka postane dejanska stranka. Konverzija ni nujno prodaja ali transakcija, ampak lahko vključuje tudi uspešne prenose ali prijave na glasila.
    Konverzija = obiskovalci, ki so izvedli akcijo ÷ vsi obiskovalci spletnega mesta stopnja
  • Cloaking – gre za nedovoljeno Black Hat SEO tehniko, kjer se vsebina, predstavljena pajku iskalnika, razlikuje od tiste, ki jo vidijo obiskovalci vaše spletne strani.
  • CLV ali predvidena vrednost kupca – kratica za Customer Lifetime Value, ocena koliko nam kupec prinese skozi celototno obdobje poslovanja.
  • Dynamic Website ali dinamična spletna stran – je stran, ki prikazuje različne vsebine ob vsakem ogledu. Stran se lahko na primer spremeni glede na čas dneva, uporabnika, ki dostopa do spletne strani, ali vrsto interakcije uporabnika.
  • Drip Campaign ali postopna kampanja – je učinkovita marketinška metoda, ki obiskovalcu na njegovo povpraševanje najprej pošlje e-sporočilo s ponudbo in ga nato pozove k izvedbi "akcije" - recimo klic ali nakup. Ta metoda pride v poštev v primeru dražjih proizvodov, katere stranke ne kupujejo impulzivno, pač pa nejprej zbirajo informacije.
  • Indexed pages ali indeksirane strani – so strani, ki so obiskane s strani spletnega iskalnika (npr Goolga), ta jih obišče, razišče in indeksira. Shranjena vsebina se potem prikazuje med rezulatati na določenem iskalniku.
  • Keywords ali ključne besede – so besede ali zveze besed, ki jih vpišemo v spletni iskalnik, ko iščemo določene vsebine. Našo spletno stran pa oprimiziramo s pomočjo ključnih besed, za katere mislimo ali vemo (analiza), da se pogosto iščejo.
  • Keyword Density ali pogostost ključnih besed – merilo, kako pogosto se ključna beseda pojavi v besedilu spletne strani. Za optimizacijo naj bi bil najbolj primeren odstotek med 2% in 4%.
    Keyword Density = število ponovitev klujčne besede ÷ skupne besede v analiziranem besedilu
  • Keyword Stuffing ali polnjenje ključnih besed – gre za neprimerno SEO tehniko, ki se šteje za spletni spamdexing, kjer se ključna beseda prepogosto pojavlja v metaoznakah spletne strani, vidni vsebini ali backlink sidrnem besedilu. Maksimalni odstotek ponovitev je do 7% (torej 7 besed na skupno število besed v besedilu, ki je 100).
  • Landing Page ali vstopna stran / ciljna stran – je stran, na kateri pristanete, ko kliknete na poziv k dejanju v primeru spletnega trženja ali na zadetek v spletnem iskalniku. Ciljne strani so namenske, specifične za določeno promocijo ali tržno akcijo. Ker je obisk na njih visok, je pomembno, da so kvalitetno oblikovane. Ciljne strani pozivajo obiskovalca k akciji, z namenom, da se pretvori v stranko.
  • Lead ali kontakt – je pridobljen kontakt preko neke marketinške akcije, takoimenovana potencialna stranka. Uspešno trženje temelji na pridobivanju kvalitetnih kontaktov, katere s pomočjo tržnih metod skušamo popeljati do končne akcije, nakupa.
  • Lead nurturing ali vsebinsko negovanje kontakta – je proces skozi katerega skušamo našo potencialno stranko oskrbeti z vsemi relevantnimi informacijami, nudimo ji tiste vsebine, ki jih stranka potrebuje in jo potem vodimo po nakupni poti do odločitve.
  • Lead scoring ali merjenje učinkovitosti – za vsak korak, ki ga potencialna stranka naredi, dobi točko in na ta način se meri učinkovitost akcije.
  • Link Building ali plačljive povezave – za Off-site optimizacijo je izrednega pomena pridobiti čim večje število kakovostnih vhodnih povezav s ciljem povečanja visokih uvrstitev v rezultatih iskalnikov. Link building je tudi dokazana tržna taktika za povečanje prepoznavnosti blagovne znamke.
  • Longtail ali dolga ključna beseda – gre za stavčno zvezo vezano na ključno besedo. Iskalec išče točno določen odgovor, zato imajo te besede manjše število zadetkov, vendar so bolj konkretne in dajejo popolen odgovor. Primer: na ključno besedo "zimski vrt" lahko iščete "primerna temperatura v zimskem vrtu" ali kaj podobnega. Sama ključna beseda bo ponudila več zadetkov, longtaip pa točno določen odgovor, če obstaja na spletu.
  • Marketing ali trženje – je sklop različnih orodij, s pomočjo katerih strankam ponudimo izdelek ali storitev in jo nato pozovemo k nakupu, ki je cilj tržnih akcij.
  • META Description ali META opis – gre za besedilo, ki se pojavi kot rezultat opisa vsebine na spletni strani in se prikaže takoj pod naslovom prispevka. Meta opis vsebuje okoli 160 besed, sz njim pa iskalca privabiti na našo spletno stran. META opisi so za uspešen SEO takorekoč nujni.
  • Operacijski sistem – je program, ki omogoča delovanje računalnika oz. mobilne naprave. Npr. računalniški Windows, Linux in Mac OS in mobilni Android, iOS ter Symbian.
  • Paid Link Building ali plačljive povezave – gre za gradnjo vhodnih povezav, ki so plačljive.
  • Page Rank | PR – je algoritem, ki ga Google uporablja za razvrščanje spletnih strani v rezultatih iskanja. PageRank je dobil ime po Larryju Pageu, ki je bil eden od ustanoviteljev Googla. PageRank je način merjenja pomembnosti spletnih strani od 0 do 10. Višja kot je ocena, boljša je spletna stran in tako se lažje uvrsti na prva mesta v rezulatih iskanja.
  • Reciprocal Link ali vzajemna povezava – gre za pridobivanje povezav iz drugih strani po metodi zamenjave. Iz strani A pride povezava na stran B in nazaj. Google tovrstnih povezav ne podpira, saj to razume kot dogovor in ne kot posledico povezav na kvalitetne vsebine.
  • Robots.txt ali usmeritvena datoteka – datoteka, na osnovi katere boti iskalnikov berejo vsebino in tako izvedo katere dele spletne strani naj obiščejo.
  • Search Engine ali Iskalnik – kot so npr. Google, Bing, Jahoo ... je orodje za iskanje informacij na spletu.
  • SEM ali iskalni marketing – kratica za " Search Engine Marketing" je oblika internetnega trženja, ki vključuje promocijo spletne strani z namenom povečanja njene prepoznavnosti v rezultatih iskanja (SERPS - Search Engine Results Pages). SEM vključuje tako SEO taktike kot tudi druge taktike plačljivega trženja na spletnih iskalnikih, kot sta PPC in SMM (social media marketing).
  • SEO ali optimizacija spletne strani za iskalnike – kratica za "Search Engine Opitimization" je proces s katerim prilagodimo spletno stran iskalnikom in njihovim iskalnim algoritmom , da povečamo kakovost in količino prometa na spletni strani, s tem pa prepoznavnosti spletne strani. Gre za neplačane rezultate ali organski promet.
  • SERP ali stran z rezultati iskanja – kratica za "Search Engine Results Page", stran na kateri se prikažejo rezultati v skladu z iskano ključno besedo. Višje kot se uvrsti vaša spletna stran, več možnosti je za obisk.
  • Spider ali spletni pajek – je internetni bot, ki sistematično pregleduje svetovni splet, običajno za namen spletnega indeksiranja (spletnega spideringa). Pajki poiščejo spletne strani in jih dodajo v indeks.
  • SSL certifikat – je potrdilo, ki zagotavlja varen komunikacijski kanal med strežnikom in stranko, še zlasti pomemben pri spletnih trgovinah. Je kratica za " Secure Sockets Layer".
  • Static Website ali statična spletna stran – že ime pove, da gre za spletno stran, ki se ne spreminja in uporabniku ponudi vedno isto vsebino. V nasprotju z dinamično spletno stranjo, ki nenehno spreminja vsebine, je manj uporabna, saj spreminjanje vsebin zahteva znanje programskega jezika.
  • Title ali naslov spletne strani ali podstrani – se med rezultati iskanja prikaže najprej in je zaradi tega njegova sporočilna vrednost zelo pomembna, saj le tako stranke pritegnemo, da kliknejo na naslov, ki nadalje pelje spletno mesto.
  • TLD ali končnica – je kratica za " Top Level Domain " in označuje zadnji del domene. Med najbolj znane štejemo .com, .net, .org, .info in končnice za posamezne države (npr za Slovenijo = .si).
  • URL ali spletni naslov – je celoten spletni naslov, npr. https://izi2splet.si
  • VPN – je kratica za " Virtual Private Network " in omogoča varen prenos podatkov preko šifriranega tunela brezžične dostopne točke.
  • White Hat SEO ali dobra optimizacija – pravilna SEO optimizacijia, ne vključuje nobenih trikov ali manipulacij in je zato pri Googlu dobrodošla. Zaradi nje spletna stran sčasoma napreduje po lestvici Googlovih zadetkov.
  • WWW – je angleška kratica za "World Wide Web" – svetovni splet.
Close Menu
Spletne strani
E - trgovina
Marketing