Oblikovanje spletnih strani

Oblikovanje spletnih strani – 10 nasvetov za izjemno uporabniško vrednost

Ste se kdaj vprašali, kakšen delež predstavlja oblika spletne strani na odločitev potencialne stranke, da začne brskati po vaši strani? Glede na to, da je konkurenca izredno močna, je danes potrebno slediti vsem zahtevam, da bo vaše spletno mesto videti dopadljivo, prijazno in čitljivo. Oblikovanje spletnih strani je le eden izmed korakov v procesu postavitve spletne strani, a še zdaleč ne nepomemben.

Strankam vedno želimo dati kvalitetne informacije, bogate in uporabne, ampak paziti moramo, da ne bodo suhoparne. Zatorej je vsebina tista, ki je za naše uporabnike najpomembnejša. Pa ne le za njih, tudi Google ima rad dolgo vsebino. Kako Google to ve? Preprosto zmeri čas zadrževanja bralcev na strani. Brihten tale Google, ni kaj. Ampak to je tema, ki jo podrobneje obravnavamo v članku o optimizaciji spletnih strani, takoimenovanem SEO (Search Egine Optimization).

Kako naj se lotim oblikovanja spletne strani?

Zagotovim vam, da še ne obstaja tista čarobna tabletka, ki bi pomagala pri izdelavi odlične spletne strani, na kateri bi se obiskovalci dolgo zadrževali in vedno znova prihajali nazaj. Poleg zares kvalitetne vsebine, pa vendarle obstaja nekaj ključnih TOP nasvetov, ki pripomorejo k temu.

Slediti je treba osnovnemu načelu: spletna stran naj bo enostavna, vsebinsko bogata, vizualno privlačna, predvsem pa izdelana tako, da bo uporabniku prijazna, saj bralci hitro izgubijo voljo in stran, ki ima veliko pomajkljivosti, hitro zapustijo.

Oblikovanje spletnih strani – NASVET #1 – kvalitetna, ne predolga vsebina

Četudi bomo v čalnku o optimizaciji govorili o pravilu, da morajo strani in članki imeti vsaj 1000 besed, pa poudarjam, da dolžina besedila sploh ni tako pomembna, če je kvaliteta slaba. SEO strakovnjaki celo trdijo, da bi članek naj vseboval ker 4000 besed, kajti Google to preferira. Višje vas bo uvrstil v iskalniku, če se bodo stranke zadrževale na napisani vsebini, zato naj bo zanimiva. Bralec se hitro zdolgočasi, dajte mu slike, dobre informacije, morda malce humorja… Iz lastnih izkušenj vem, da pri dolgih člankih preskakujem stavke ali odstavke, saj nikoli nimam dovolj časa za podrobno branje, razen če je vsebina zame zares poučna in koristna.

Predolga vsebina

Oblikovanje spletnih strani – NASVET #2 – hitrost nalaganja spletnega mesta

Saj vsete, kako smo ljudje nepotrpežljivi, venomer se nam mudi in tisoč opravkov nas že čaka … le kdo ima čas čakati, da se spletna stran naloži. Melje in melje, pa nič! Hitro kliknem na X … Poskrbite, da se bo vaša stran dovolj hitro nalagala. To lahko preverite npr. na GT Metrix orodju, številke povedo vse. Pri WordPress straneh lahko dosežete rezultat blizu 100%, ampak so potrebne dodatne nastavitve, kar pa zahteva nekoliko tehničnega znanja. Morda boste za to delo raje najeli strokovnjaka. Hitrost nalaganja je odločilen faktor tudi za optimizacijo spletnih strani, saj strani, ki se hitro nalagajo, Google uvršča višje.

Ne pozabite tudi na mobilne obiskovalce, ki morda nimajo najhitrejšega prenosa podatkov, ko obiščejo vašo stran! Uporaba mobilnega interneta je v porastu, mladi pa že danes večinoma gledajo ali uporabljajo splet kar preko mobilnih naprav.

Velikost slike

Oblikovanje spletnih strani – NASVET #3 – velikost prenešenih slik

Na hitrost nalaganja izredno vplivajo velikosti slik. Pri tem ne mislim velikost po centimetrih. Tale spodja je velika skoraj 70 x 40 cm, vendar je dobro obdelana in je njena “teža” primerna za nalaganje na splet. Velikost te slike je 150 KB, kar je dovolj dobro, da se stran ne bo predolgo nalagala.

Najpogostejša napaka novincev je, da prenesejo na svojo spletno stran sliko v originalni velikosti, ne da bi jo pred tem obdelali. Za to lahko preprosto uporabite Photo Shop, kjer sliko shranite za web, pred tem pa prilagodite velikost po cm (ali px). Lahko pa tudi namestite kak vtičnik, ki vam bo avtomatično zmanjšal velikosti.

CSS sprites je prav tako pomemben za pospešitev hitrosti nalaganja slik vaše spletne strani. Če imate več slik, ki so naložene na več straneh vašega spletnega mesta (na primer ikone družbenih medijev), lahko uporabite sprite, tako slike združite in predpomnite. S tem se slike ne nalagajo vsakič znova na vsaki strani. Dodaten plus tega je zmanjšanje zahtev HTTP, kar pomeni veliko izboljšavo hitrosti.

Velikost slike shranjene za WEB

Oblikovanje spletnih strani – NASVET #4 – mobilna prilagodljivost

Ko izbirate oblikovno predlogo za svojo stran, bodite pazljivi na kar nekaj faktorjev. Eden pomembnih je prilagodljivost za mobilne naprave. Ne le, da Google uvršča višje med zadteke tiste spletne strani, ki so prijazne do mobilnih naprav, ampak je uporabniška vrednost take spletne strani zares dobra. Večinoma so danes že vse tematske predloge prilagojene, vendar so med njimi velike razlike v urejanju, saj mnoge ponujajo urejevalnike besedil, ki za seboj puščajo neberljivo kodo. Nekatere vsebujejo tudi dokaj uporabna orodja, toda le ta so slaba za hitrost nalaganja … Ja, kar dobro je vedeti, katero tematsko predlogo izbrati in seveda katera orodja in vtičnike.

Mobilna prilagodljivost

Oblikovanje spletnih strani – NASVET #5 – navigacija in preglednost

Enostavnost, preglednost … in to, da bralci hitro najdejo kar iščejo!!! … mislim, da sem naštela vse. Kolikokrat ste se znašli na prepolni strani, ki je imela vse počez nametane vsebine, okenčka, kvadratke, naslove itd. Iz takšne spletne strani dobesedno zbežim. Stran, ki že pri prvem kliku ne pove dovolj o tem, kaj ponuja, in nima jasne vsebine ter navigacije, je povsem neuporabna. Trend je uporaba velikih slik, čitljivih črk, jasno vidnih (kontrast naj bo velik); berljivost je na prvem mest, vizualni učinek pa prida svoje, zato ne zanemarite ničesar od naštetega. Predvsem pa bodite pazljivi pri nameščanju navigacije v meniju. Ni priporočljivo imeti preveč zavihkov, sistematično organizirajte meni in ustvarite tudi podmeni, tako hitro in enostavno pripeljali bralce k cilju. V osnovni navigacijski vrstici naj bo do 8 zavihkov, pri čemer ne pozabite na enega pomembnega: KONTAKT.

Navigacija spletne strani

Oblikovanje spletnih strani – NASVET #6 – uporaba barv, črk in dodatkov

Z vidika vizualnega učinka je pravilna izbira barv, oblike in velikosti črk zelo pomembna. Tukaj že govorimo o grafičnem oblikovanju ali vsaj prilagodljivosti celotni grafični podobi podjetja (CGP). Barve imajo precejšen vpliv na obiskovalca, za to dobro načrtujte barvno shemo vaše spletne strani. Prav tako bodite pazljivi pri obliki črk, njihovil velikosti, podlaga in besedilo naj bosta čim bolj kontrastni, to povečuje berljivost.

Tematske predloge pa ponujajo veliko raznih oblikovnih dodatkov, ki spletno mesto poživijo, lahko pa dodajate tudi animacijske učinke. Pazljivo izbirajte ta orodja, da ne prenasičite strani z vsemi temi premikajočimi se elementi, poskrbite za pravo mero začimb in zadeli boste v polno. Vsekakor je treba upoštevati različne okuse strank. Nikoli ne bo vsem všeč. Nekateri so za minimalizem, drugi za barve, tretji za animacije … smo pač različni.

Celostna grafična podoba podjetja

Oblikovanje spletnih strani – NASVET #7 – delovanje linkov, sidrni tekst

Z vidika SEO optimizacije spletne strani je postavljanje internih in zunanjih linkov pomembno. Prav tako všečno uredite 404 stran, ko se stranke na spletni strani izgubijo. Pomagajte si z Google Search Console in odpravite vse napake in porušene linke, tako da naredite preusmeritve (Redirection – zelo uporaben vtičnik). Tudi če so bile povezave pravilno kodirane ob začetku postavljanja spletnega mesta, je potrebno te povezave večkrat preveriti in posodobiti, da bi zagotovili pravilnost delovanja.

Svoje linke postavite za besede, ki govorijo o tem, kam vas link pelje. Temu rečemo sidrno besedilo. V skladu s SEO pravili, bi naj bila ta besedila različna, lahko je le URL, ključna beseda, brand name ali pa pomenska beseda. Vsekakor odsvetujemo pogosto uporabo sidrnega teksta KLIKNI TUKAJ in podobno. Na gumbih je to drugače. Tam težko dodajaš daljša besedila. Več o tem v nasvetu #10.

Delovanje linkov

Oblikovanje spletnih strani – NASVET #8 – zavihek KONTAKT in O NAS

Kontaktne informacije in druge informacije o lastniku spletne strani so pomembne zaradi vzpostavitve osebnega stika. Predstavite se, napišite nekaj o sebi, kdo ste, kaj počnete, kakšni so vaši hobiji, strasti … zakaj se predstavljate skozi to spletno stran, kaj ponujate in kako lahko pomagate uporabniku. Vsi iščemo koristne informacije, ne skrivajte se in bodite iskreni. Kontaktne informacije lahko postavite na več mestih na spletni strani, v navigaciji, nogi, stranski vrstici ali celo na vsaki strani. Dodate lahko obrazec za pošiljanje sporočil, ki poenostavi stik z vami.

Dodaj vse informacije o sebi in projektu

Oblikovanje spletnih strani – NASVET #9 – črkovanje, oblika besedila

OK, najbrž boste rekli: “To se razume.” … pravilno napisano, brez slovničnih in tipkarskih napak … ne prisegam na to, da so vsa moja besedlila zares intaktna. Pri hitrem pisanju in količinsko zajetnem kupu besedil, vsekakor delaš napake. Po drudi strani “moderni prodajniki” zatrjujejo, da je potrebno pisati v čim bolj pogovornem jeziku, da se približaš bralcem. Sama sem prepričana, da je treba vsebine pisati sproščeno, brez preveč strokovnih izrazov, enostavno, vendar brez napak. Preglej še enkrat, preberi … a kaj, ko svoje lastne napake največkrat spregledamo.

Posvetite pa se tudi obliki besedila, pišite kratke, razumljive stavke, odstavki naj ne bodo preveč dolgi, ločite jih z naslovom h2 ali h3, h1 naj bo vedno glavni naslov članka. Če boste uporabili vtičnik Yoast SEO, vas bo sam opozoril na berljivost, celo povedal, kaj je narobe. Vtičnik tudi poskrbi za osnovno, notranjo optimizacijo, zato ga zares priporočam.

Črkovanje in oblika besedila

Oblikovanje spletnih strani – NASVET #10 – akcija

Še en pomemben faktor upoštevajte, pa boste skoraj izpolnili vsa pravila spletnega pisanja. AKCIJA! Povabite stranke k dejanju. Nakup, naročilo storitve, obisk pri vas, karkoli pač ponujate … Kaj je cilj vašega spletnega mesta? Kaj ponujate? Dodajte brezplačne nasvete, koristi zanje, tako pridobite zaupanje. Naročilo je posledica vestnega in korektnega dela.

Če boste razmišljali, da ponudite tisto, kar stranke potrebujejo in jim prinaša koristi, neglede na denar, in delovali v dobro vseh, potem ste na dobri poslovni poti takoimenovanega “duhovnega podjetništva”.Akcija za dosego cilja

Naj vam bo pisanje v veselje! Če nimate “zicledra” in smisla za obračanje besed, če nimate idej (ali pa ideje imate, pa jih ne znate spraviti na papir), če se pritožujete nad časom, ki vam ga nenehno primanjkuje, če … če … če … potem to ni za vas. Najemite tekstopisca/ko (Copywriter), ki bo za vas spisal/a čudovito vsebino po naročilu za denar, ki poplača vsako besedo. Pisanje je časovni parazit, zamudno delo, še zlasti če želite biti perfekcionisti. Tako napisano besedilo lahko preprosto pregledate, popravite s svojimi izrazi in ga objavite. Morda izberete nas?

 

Poglejte ponudbo in izberite usluge po lastni meri

 

Če vam je članek všeč in ste prebrali kaj koristnega, potem bomo zelo veseli, če boste to vsebino delili z vašimi prijatelji in nas spremljali na Facebook strani.

2019-01-10T10:27:23+00:0021. 12. 2018|Izdelava spletnih strani, Izobraževanje, Oblikovanje|