Optimizacija spletnih strani

Optimizacija spletnih strani – 10 pomembnih SEO nasvetov

Kaj pomeni optimizacija spletnih strani ali SEO. SEO je skrajšava za Search Engine Optimization. Gre za proces s katerim dosežemo visoke uvrstitve na iskalnikih.

Najprej razjasnimo dva pojma, ki pri običajnem uporabniku povzročata zmedo: brskalnik in iskalnik. Razlika med njima je precejšnja, na žalost pa danes mnogi pojma zamešajo, celo profesionalni uporabniki interneta včasih ne poznajo razlike in se napake pojavljajo npr. pri prevodih.

BRSKALNIK – BROWSER

je program s pomočjo katerega brskamo po internetu oziroma gledamo spletne strani. Mednje sodijo: Google Chrome,   Mozilla FireFox, Safari, Internet Explorer, Opera …

 

ISKALNIK – SEARCH ENGINE

pa so namenjeni iskanju informacij na spletu. Najprej je torej potrebno na računalniku odpreti brskalnik, na to pa s pomočjo nastavitev nastavimo nam najljubši privzeti iskalnik. Najbolj je razširjen Google (cca 80% uporabnikov ga uporablja), poznamo pa še mnoge druge: Yahoo, Bing, Najdi.si itd

Sedaj, ko smo razčistili razliko, bomo lažje govorili o optimizaciji spletnih strani na iskalnikih. SEO je proces s katerim dosežemo, da se neko spletno mesto pojavi čim višje na spletnem iskalniku (npr.Google ) po takoimenovani metodi organskega prometa. Torej, ne govorimo o plačljivih ali sponzoriranih oglasih, ki se proti plačilu (na Google Ads – včasih Adwords) pojavijo na prvi strani takoj na vrhu, ampak o zadetkih takoj po tem (glej za rdečo črto na sliki spodaj). Če boste v iskalnik vpisali neko ključno besedo, po kateri iščete najboljše rezultate, vam na prvo stran v vašem brskalniku vrže kar nekaj zadetkov. V spodnjem primeru vidimo primer zadetkov na ključno besedo zimske gume. Prvi štirje so oglasi, zadetki naprej pa so organski, torej tisti, ki jih Google s pomočjo svojih algoritmov zazna najprej.

GOOGLE SEARCH RESULT PAGE – SERP

Če ste lastnik spletne strani, bo vaš cilj, da se vaša spletna stran pojavi čim višje. Najbolje je, da je med prvimi tremi organskimi zadetki, saj cca 50% ljudi klikne prav na. te. Dokazano je, da le cca 6% uporabnikov klikne na oglase. Optimizacija spletnih strani je vsekakor eden pomembnejših procesov pri postavitvi spletne strani, saj če imamo stran dobro optimizirano, je to dolgoročna rešitev. Res je, da Google potrebuje vsaj 3 mesece, da stran indeksira ter preišče, šele nato jo začne razvrščati višje na iskalniku, seveda ob pogoju, da je optimizacija pravilno narejena.

Ali lahko sam/a optimiziram spletno stran?

Seveda, vendar je to dokaj zapleten in dolgotrajen postopek in ga je potrebno izvajati v skladu z Googlovimi pravili. Večinoma se ljudje poslužijo strokovnjakov, saj napake Google hitro kaznuje.

V tem prispevku dobite 10 nasvetov, katere upoštevajte pri postavitvi vsebin na spletno stran in s tem bo vaša stran bolje optimizirana od vsaj 60% vseh strani. Običajno se ljudje sploh ne poslužujejo optimizacije spletnih strani, ampak raje plačujejo za oglaševalske akcije. To je sicer metoda, s katero hitro dosežete visoko uvrstitev na Googlu, ni pa dolgoročna rešitev. Če se pravilno lotite SEO, bo vaša stran dolgoročno pri vrhu, na koncu koncev bo tudi ceneje.

Kaj je potrebno storiti, da izboljšamo organske zadetke?

SEO se izvaja na dveh nivojih in sicer on-site – notrnaja in off-site – zunanja optimizacija. 

ON-SITE / NOTRANJA OPTIMIZACIJA

#1 Optimizacija spletnih strani – analiza ključnih besed

Ko se odločite za pisanje vsebine, za katero menite, da je zanimiva za uporabnike, najprej naredite analizo najbolj iskanih besed na Googlu. V iskalnik vpišete ključno besedo, nato jo s pomočjo orodij, kot sta Načrtovalnik ključnih besed v Google Ads ali Ubersuggest, analizirajte. Bolj kot je beseda iskana in manjšo kot ima konkurenco, lažje boste dosegli dobre SEO rezultate.

#2 Optimizacija spletnih strani – vsebinska optimizacija

Sedaj, ko veste katere ključne besede so aktualne, napišite članek o tem (laho optimizirate tudi že spisano vsebino).

Nujno upoštevajte pravilo: vsenina najprej za ljudi, šele potem za SEO.

Torej je zelo pomembno, da postavite na spletno stran zanimivo, koristno in bogato vsebino. Če bo vaše potencialne stranke zanimalo, kaj piše v članku, se bodo dlje časa zadrževale na vaši spletni strani. To je vsekakor eden izmed pomembnih podatkov, ki jih Google upošteva za razvrščanje med najbolj popularne vsebine. Vsebina naj bo dovolj dolga, SEO strokovnjaki trdijo, da naj bi vsebovala vsaj 1000 – 2000 besed, jaz menim, da naj bo vsebina v prvi vrsti kvalitetno spisana. Pomembno je, da jo uporabnik prebere.

Vsebinska optimizacija

#3 Optimizacija spletnih strani – razpored ključnih besed

Ko imate izbrano dobro ključno besedo, se je pri pisanju vsebine potrebno držati zlatih pravil notranje ali on-site optimizacije spletnih strani. Pogostost ključne besede, ki se v celotnem besedilu ponavlja, naj bo od 1,5 do 2%. Torej na vsebino dolgo 1000 besed, bo ključna beseda omenjena 15 – 20 krat, enakomerno razporejena skozi celotno vsebino in nujno omenjena v prvem odstavku prispevka. Tako Googlov pajek lažje lovi po vsebini in jo zvršča višje v iskalnik.

Prav tako ne pozabite v NASLOVU uporabiti ključno besedo. Naslov naj bo v h1 oznaki.

Gostota ključne besede

#4 Optimizacija spletnih strani – optimizacija slik

Pri pisanju člankov je kvalitetna vsebina najpomembnejša, vendar jo opremite še s slikami, ne le zato, ker ljudje gledamo z očmi in so nam takšne vsebine privlačnejše, ampak tudi zato, ker so slike lahko super orodje pri iskanju na ključne besede. Slike, ki so večjega formata, prilagojene za nalaganje na splet, ima Google rad, zato jih optimizirajte. Vsaj ena na strani naj ima ime po ključni besedi, ostale pa glede na vsebino. Pri slikah dodajte Nadomestno besedilo in Naziv slike.

Optimizacija slike

#5 Optimizacija spletnih strani – meta podatki

Ko ste spisali prispevek, ga je potrebno še SEO urediti. Najlažje je, če uporabljate vtičnik YOAST SEO ali ALL IN ONE SEO PACK. Z njihovo pomočjo je nastavitev na strani dokaj enostavna, saj vam sam vtičnik pokaže, kaj je potrebno narediti, da bo stran optimalno prilagojena isklanikom. Na spodnji sliki nad rdečo črto vidite, kako se bo vaša stran prikazala na Googlovem iskalniku. pravilno vnesete vse podatke, tako kot je razvidno iz spodnjega primera. Ključna beseda mora biti identična v naslovu, URLju in opisu. Naj se pojavi takoj na začetku naslova in meta opisa, ter nujno nekje v URL naslovu.

YOAST SEO
Prilagoditev s pomočjo YOAST SEO vtičnika

#6 Optimizacija spletnih strani – linki

Pri uvrstitvah na iskalnikih igrajo precejšnjo vlogo tudi linki – povezave na podstrani vašega lastnega spletnega mesta in prav tako na druge, kvalitetne spletne strani, ki so povezane z vašo vsebino. Število naj ne bo preveliko, naj služi organizirani strukturi spletne strani, predvsem pa bralca učinkovito poveže s kvalitetnimi informacijami.

OFF-SITE / ZUNANJA OPTIMIZACIJA

Vse zgoraj našteto v petih nasvetih sodi v on-site, notanjo optimizacijo spletnih strani. Gre torej za vse tiste korake, ki jih naredimo na naši strani, ki jo pišemo. Off-site  optimizacija je pa se izvaja “zunaj” tega članka ali spletne strani. Načeloma gre za pridobivanje linkov iz drugih strani. Če imamo že zelo dobro in kvalitetno spletno stran, bo verjetno marsikdo vključil link do naše strani. V resnici pa to ni prav pogosto, zato se je pri pridobivanju zunanjih linkov treba kar potruditi. Gre za proces, ki ga je potrebno nenehno ponavljati, če želimo dosegati dobre rezultate.

Off-site optimizacija je časovno bolj zahtevna, več kot 70% časa namenimo prav zunanji optimizaciji. Hkrati pa se hitro lahko zgodi, da naredimo napako zaradi napačne off-site optimizacije, zato nas Google lahko kaznuje. Takšne kazni se je zelo težko znebiti, zato prav zunanja optimizacija spletnih strani zahteva natančno delo, poznavanje pravil in kontinuirano delo na tem segmnentu.

Spodaj bom nanizala nekaj pravil, ki jim moramo slediti, da bi off-site optimizacijo naredili pravilno!

#7 Optimizacija spletnih strani – zunanje povezave

Kot že omenjeno, je pridobivanje zunanjih povezav zelo pomembno za uvrstitev na Googlu. Google namreč razume, da če veliko različnih spletnih strani uporabi link do vaše spletne strani, da imate zanimivo vsebino in zato boste deležni visoke uvrstitve. Vse zunanje povezave niso enako vredne. Če bo povezava na vašo spletno stran prišla iz prve strani neke pomembne novičarske spletne strani (npr. 24ur.com), bo to za Google pomenilo, da imate zelo zanimive in kvalitetne vsebine.

Po najnovejših dognanjih Google zelo upošteva tudi povezave na prispevke konkurenčnih strani.  Brian Clark je odlično to opisal v temu članku.

Zunanje povezave

#6 Optimizacija spletnih strani – sidrno besedilo (anchor text)

Predlagamo, da uporabite iznajdlivost in kreativnost, kako pridobiti zunanje povezave, predvsem pa ne kupujte celega paketa tovrstnih povezav od Indijcev ali kogarkoli, saj Google to takoj prepozna in znašli se boste na listi kaznovanih spletnih strani. Vedno pazite tudi, kako pogosto boste pridobivali zunanje povaze (če je stran nova, je čudno da bi na začetku delovanja dobila veliko zunanjih povezav), hkrati pa je pomembno, da je sidrno besedilo vedno drugačno. Kaj je sidrno besedilo? To je prazvaprav besedilo linka, ki poveže naprej na drugo stran. Ta besedila so lahko različna, od čisto običajnega KLIKNI TUKAJ ali PREBERI VEČ, pa vse do bolj natančnih besedil, kot je ključna beseda ali celoten odprt link.

Razmerje sidrnega besedila je približno naslednje:

  • cca 30% linkov naj bo kar URL naslov: primer https://izi2splet.si/optimizacija-spletnih-strani/
  • 10-20% je lahko blagovna znamka: izi2splet
  • 10-25% naj bodo ključne besede: optimizacija spletnih strani
  • preostanek kombinacije zgornjega: optimizacija spletnih strani izi2splet

O tej temi smo pisali tudi v prispevku https://izi2splet.si/oblikovanje-spletnih-strani/, tam najdete še več nasvetov o oblikovanju in izdelavi spletnih strani.

#7 Optimizacija spletnih strani – hitrost nalaganja spletnega mesta

To je eden izmed kritičnih faktorjev, ki ga upošteva Google algoritem, zato odstranite vse, česar ne potrebujete in vam zmanjšuje hitrost nalaganja. Pri WordPress strani preverite katere vtičnike (plugins) potrebujete, sicer jih odstranite. Prav tako je pomembna struktura spletne strani, tematska predloga in še zlasti urejevalnik besedila, ki lahko znatno poveča ali zmanjša hitrost nalaganja. Preverite, kako hitro se vaša spletna stran naloži na GT METRIX ali kakšnem drugem orodju in skušajte popraviti rezultat.

Performance score

Raziskave kažejo, da 1-sekundna zamuda pri nalaganju strani lahko povzroči do 7% izgubo konverzij in menda 40% uporabnikov spletno stran zapre, še preden se naloži. Zatorej je za optimizacijo spletnih strani hitrost nalaganja eden pomembnih faktorjev. Izberite ponudnika gostovanja s hitrimi strežniki in spletno stran izdelajte profesionalno. Nudimo različne storitve, preverite našo ponudbo.

Hitrost nalaganja spletne strani#8 Optimizacija spletnih strani – analitika

Najprej jasno določite cilje optimizacije na iskalnikih, potem stran optimizirajte in nenazadnje jo splemljajte na raznih orodjih, da lahko sproti prilagajate dogajanje. Vsaj dve osnovni orodji lahko uporabite za spremljanje svoje spletne strani: Google Analytics in Google Search Console. Obstaja še vrsta drugih plačljivih in brezplačnih orodij, ampak za začetek je že to dovolj.

Google analitika

#9 Optimizacija spletnih strani – povezava iz družbenih omrežij

Ne moremo zagotovo trditi, kako velik vpliv imajo povezave na našo stran iz družbenih omrežij, menda ne vplivajo na uvrstitev. Kakorkoli, če pogledamo na Google Webmaster Tools, vidimo da Google beleži povezave iz družbenih omrežij, le te so nofollow, kar pomeni da niso sledljive in naj ne bi imele vpliva na višino uvrstitve. Ker Google odobrava nofollow povezave, je vsekakor dobro, da imamo povezave iz družbenih omrežij, prepričana pa sem, da na nek način dobro vplivajo tudi na uvrstitev.

Povezave iz družbenih omrežij

#10 Optimizacija spletnih strani – česa ne naredite!!!

Če ste vse zgoraj našteto naredili, pa se vsekakor ne smete:

  1. Kupovati zunanjih povezav, katere naj bi bile pridobljene naravno z dobro vsebino, koristnimi informacijami, zaupanjem itd
  2. Kopirati vsebine, ampak naj bo avtorska, kvalitetna, zanimiva, koristna, predvsem namenjena uporabniku, da bo zapisane informacije lahko uporabil za svoje namene.

V kolikor boste naredili eno izmed zgornjih napak, vas bo Google kaznovač. Te kazni se je zelo težko rešiti, zato pazite, če se boste lotili optimizacije spletne strani sami.

Kreativne ideje

ZAKLJUČEK

Eden pomembnejših mojih učiteljev Brian Dean je v članku Googlovih 200 dejavnikov za uvrstitve: Popoln seznam (2019) odlično opisal vse pomembne faktorje, do podrobnosti si lahko preberete, kaj vse vpliva na Google uvrstitve. Jaz sem v tem članku nanizala le nekaj najpomembnejših dejavnikov, ki vam bodo pomagali pri ustvarjanju vsebin in optimizaciji le teh. Seveda pa lahko naredite še marsikaj, da si pomagate pri višji uvrstitvi. Na primer, vpišite se v Google Business.

Če so ključne besede težke, bo to tudi težja naloga. SEO je dolgotrajen postopek, včasih traja mesece, da se vidi rezultat, zato je potrpežljivost tukaj izredno pomembna.

Vprašanje, ali naj se optimizacije lotim sam ali to prepustim strokovnjakom je zelo na mestu. Vsekakor zelo veliko lahko naredite sami, še zlasti na on-site optimizaciji. Mnenja sem, da bi vsaj ta del moral poznati čisto vsak, ki se loti pisanja člankov. Če boste v grobem sledili že zgornjim navodilom, bo vaša stran bolje optimizirana od večine. Zavedati se morate, da je za SEO zelo pomembno slediti rezultatom in sprotno dodajati potrebne korake. To je delo, pri katerem morate biti dosledni, zato je morda bolje, da vse prepustite strokovnjakom.

Če vam je članek všeč in ste prebrali kaj koristnega, potem bomo zelo veseli, če boste to vsebino delili z vašimi prijatelji in nas spremljali na Facebook strani.

Komentirajte

Prijavite se na novičke

To spletno mesto je zaščiteno z reCAPTCHA, veljajo pa Googlov pravilnik o zasebnosti in pogoji storitve!